Прес-реліз, як грамотно його написати
16-02-2016
Прес-реліз, як грамотно його написати
Секрет гарного прес-релізу криється в правильності його написання, лаконічності і конкретності. Як і в будь-якій статті або іншому матеріалі, в прес-релізі є кілька важливих складових, без яких ваш текст ніхто не буде читати. Сучасна людина, пов'язана з рекламою, журналістикою або засобами масової інформації, знаходиться в постійному потоці інформації, перебирає безліч поштових та електронних листів в день, вишукуючи і запам'ятовуючи найяскравіше і цікаве. Саме така людина і є наша мета. Адже прес реліз це цілеспрямований лист, який повинен зацікавити представника ЗМІ, щоб про цю новину (а прес-реліз - це саме презентація новини, події и.т.) захотіли написати або розповісти на просторах ввіреного їм засобу інформації. Як зробити так, щоб Ваш прес-реліз помітили? - Про це ми зараз і поговоримо.
В першу чергу, давайте визначимо значення цього терміну, отже, прес-реліз - це текст, який несе в собі інформацію про якусь новину або подію, яка може бути цікава широкому загалу, це, безумовно, повинно бути щось унікальне і неординарне. Але, в той же час, прес-реліз - це не рекламне оголошення і, ні в якому разі, не "жовта» сенсація з гучним заголовком, які так люблять деякі журналісти. Це строгий лаконічний текст, який повідомляє про що-небудь. Наприклад: велика компанія купила невелику, але теж відому фірму і відкриває нову лінію продукції за низькими цінами, або підписаний договір про співпрацю двох нафтових магнатів, або це може бути повідомлення про участь і одночасно запрошення на виставку, семінар, благодійну акцію, яку проводить відома компанія. Грамотно складений прес-реліз здатний відобразити діяльність компанії в найкращому світлі, і буде безкоштовною рекламою Вашої компанії, закладу або виробленим товарам, якщо зацікавить друковані видання, і вони опублікують інформацію про Вашу подію. Це буде відмінний спосіб заощадити на рекламі та маркетингових акціях.
Структура прес-релізу
Оскільки прес-реліз відноситься до матеріалів новинного характеру, то він повинен чітко передавати важливу інформацію про подію, час і дату його проведення, учасників заходу і всю іншу важливу інформацію.
Прес реліз повинен обов'язково мати хороший заголовок, лід (перший абзац) і тіло тексту.
Хороший заголовок короткий, але ємний, він повинен зацікавити читача, але не бути кричущим, як в статтях жовтої преси, і при цьому повинен виділятися серед сотень подібних, які доводиться читати менеджеру щодня. Людям, у яких мало часу, немає необхідності читати весь лист, досить ознайомитися з заголовком, щоб зрозуміти, чи заслуговує на увагу даний лист, або його можна просто видалити, як звичайний спам.
Лід - перший абзац Вашого прес-релізу, який коротко розповідає про суть вашого звернення, тобто про подію або новини. У першому абзаці читач повинен знайти відповіді на традиційні питання «Хто?», «Що?», «Де?», «Коли?», «Як?», «Чому?». Звичайно, не завжди є необхідність відповідати на всі ці питання, але про головне ви повинні повідомити саме тут, інакше до кінця ваш читач і не дійде.
Тіло тексту по черзі і більш детально розкриває відповіді на питання з ліда, описує деталі. Інформація подається простою людською мовою, щоб людина, яка не розбирається в тематиці діяльності Вашої компанії, змогла зрозуміти, про що йде мова і чи може це його зацікавити. Велика кількість професійних термінів в даному випадку може зробити ведмежу послугу, адже «непосвяченому» читачеві вони будуть просто незрозумілі.
Хороший текст прес-релізу повинен утримати читача і викликати бажання розповісти про подію іншим людям, надрукувати цю новину. Текст не повинен містити яскраво виражену рекламу з використанням прикметників в найвищих ступенях. Не потрібно розхвалювати свою компанію - це не те місце і не той привід.
Доречно буде розповісти про відомих особистостей, які будуть брати участь в заході або які мають відношення до Вашої компанії.
Оформлення прес-релізу
Що стосується розміру, то вважається, що оптимальний обсяг тексту прес-релізу - 3000 знаків - це приблизно розмір аркуша А4. Дійсно, мало хто буде перечитувати кілька аркушів тексту, тому максимальний розмір це 1 лист. Шрифт повинен бути середньокрупний без химерності.
За оформленням: можна друкувати текст прес-релізу на фірмовому бланку, але врахуйте, що складні логотипи погано передаються через факс, тому фірмовий бланк доречний при традиційній пересилання поштою або в електронному вигляді. В кінці тексту, в нижньому лівому кутку листа вкажіть ще раз день і час, адреса проведення заходу, телефони, факси та адресу електронної пошти компанії, щоб зацікавлені особи могли передзвонити і уточнити свої запитання.
mr_smith